FAQ


FAQ Huishoudhulp

  • Installatie en ingebruikname
  • klantenbijdrage
 

Installatie en ingebruikname

  • Slechts 1 communicatiekanaal (geen mail, sms, WhatsApp meer), en steeds antwoord, ook al is de vaste consulent niet aanwezig
  • Binnen de 24u (op werkdagen) reactie of antwoord van de consulent
  • Vertaalfunctie op de app, dus iedereen kan communiceren in zijn/haar eigen taal
  • Link naar Google Maps om adressen nieuwe klanten snel te kunnen vinden
  • Planning steeds up to date
  • Elke wijziging in planning meteen zichtbaar in app
  • Elke wijziging in de planning binnen de 24u komt via push-melding op de gsm
  • Agenda waarin afspraken met kantoor genoteerd kunnen worden
  • Mogelijkheid om verlof aan te vragen via app + onmiddellijke goedkeuring mogelijk
  • Mogelijkheid ziektebriefjes door te sturen via app
  • Elke huishoudhulp wordt aan 1 consulent gekoppeld (persoonlijke relatie)
  • Mogelijkheid om AO en schade door te geven via app (+ foto’s)
  • Prestatiedocument moet geen 2 keer per maand meer worden afgeleverd + opgehaald op kantoor
  • Papieren cheques worden onmiddellijk gescand -> duidelijk overzicht van aantal binnen te brengen cheques
  • Bij scannen cheques wordt vervaldatum onmiddellijk gecontroleerd + melding
  • Push-melding op gsm als ze prestatierapport niet hebben ingevuld (moet dagelijks voor middernacht), verloning is altijd volgens de door jou bevestigde uren, geen fouten meer in je uitbetaling!
  • Bibliotheek met allerlei nuttige documenten en procedures altijd beschikbaar

  • Planning steeds up to date
  • Binnen de 24u reactie of antwoord van de consulent
  • Altijd iemand te bereiken, ook al is vaste consulent in verlof of afwezig
  • Mogelijkheid om taakjes of opmerkingen achter te laten op een prikbord
  • Mogelijkheid om complimentjes te geven aan huishoudhulp
  • Door vertaalmodule wordt het veel gemakkelijker om te communiceren met anderstaligen
  • Elke klant wordt aan 1 consulent gekoppeld (via HHH) -> persoonlijke relatie
  • Foto van de consulent staat steeds op het startscherm, klant kan daardoor snel contact opnemen met consulent
  • Mogelijkheid om schade door te geven via app (+ foto’s)
  • Klant ziet of HHH gewerkt heeft volgens planning of afwijkend heeft gewerkt (+ reden van afwijking)
  • Klant kan ten allen tijde zien voor welke prestaties hij/zij nog geen papieren cheques meegaf aan de HHH
 

klantenbijdrage

Zoals eerder gemeld vinden wij, zoals u, het belangrijk dat onze medewerkers genieten van aangename werkomstandigheden en continue verbeteringen. We vinden het heel belangrijk om een goede werkgever te zijn die blijft investeren in het personeel, en hen ondersteunt met opleiding en begeleiding en extra legale voordelen.

We willen die missie absoluut waarborgen, en de middelen van de Vlaamse overheid volstaan niet meer. Met jouw bijdrage kunnen we ons beleid verderzetten.

Geen antwoord op je vraag? Contacteer ons!

Wat houdt de bijdrage precies in?

Vanaf 1 januari 2025 rekenen wij per gepresteerd uur een bedrag van 2.50€ aan. Indien u gebruik zal maken van de domiciliëring optie dan kunnen wij u op dit bedrag een korting aanbieden van 0.25€ per gepresteerd uur. Zo betaalt u slechts 2.25€ per gepresteerd uur i.p.v. 2.50€.

We kiezen ervoor om enkel een bijdrage te vragen voor de uren die effectief bij u gepresteerd worden. Er is dus geen vast maandelijks bedrag voorzien, maar een bijdrage van 2.5 € per gewerkt uur van de huishoudhulp. Op deze manier betaalt u enkel wanneer er effectief een dienstverlening tegenover staat. Deze bijdrage zal per kwartaal worden afgerekend.

Deze bijdrage per gepresteerd uur zal op kwartaalbasis aangerekend worden. Dit betekent dat in april de afrekening komt van Q1 (= gepresteerde uren van het eerste trimester, meer bepaald van 1 januari tem 31maart), in juli voor Q2 (= gepresteerde uren van het tweede trimester, meer bepaald van 1 april tem 30 juni), in oktober voor Q3 (= gepresteerde uren van het derde trimester, meer bepaald van 1 juli tem 30 september) en in januari voor Q4 (= gepresteerde uren van het vierde trimester, meer bepaald van 1 oktober tem 31december).

Per afrekening is er ook een maximum bedrag voorzien van 120€ per kwartaal.

Waarom kiezen voor een domiciliëring?

Wanneer u kiest voor een domiciliëring geniet u van een korting van 0.25€ per gepresteerd uur. Zo betaalt u slechts 2.25€ per gepresteerd uur i.p.v. 2.50€.

Mag het kantoor een bijdrage aan klanten aanrekenen?

Ja, dat mag, volgens bepaalde regels .

Het gaat namelijk over bijkomende werkingskosten daar wij willen blijven investeren in onze mensen en onze dienstverlening. Dit naar aanleiding van alle prijsstijgingen die ons als bedrijf treffen.

De klantenbijdrage wordt overigens ook niet gebruikt als winstuitkering, maar als investering in onze werking waar het personeel op één staat.

Zal of kan de bijdrage stijgen in de toekomst?

Het invoeren van een klantenbijdrage, was een moeilijke maar noodzakelijke beslissing. De bijdrage is gelimiteerd en volstaat momenteel om onze service en missie te blijven garanderen zoals we dat nu doen.

Is deze bijdrage fiscaal aftrekbaar?

Nee, enkel de dienstencheques hebben fiscale voordelen. Voor meer informatie hieromtrent kan u terecht op de website van Pluxee/Sodexo.